Pocení není nic příjemného ani ve dne, natož v noci. Pravdou je, že příčin pocení může být mnoho a někdy je dokonce pocení i signálem onemocnění. V tomto článku se tedy podíváme na možné příčiny nočního pocení i na to, na co nás může nadměrné pocení upozornit.

Proč se v noci potíme?

Noční pocení může mít mnoho příčin a to fyziologických i jiných. Pokud se v noci potíte, zaměřte se v první řadě na to, v čem spíte. Důležitý je materiál ložního prádla. Pokud například v létě spíte pod flanelovým povlečením, není nadměrné pocení žádnou výjimkou. Flanel je totiž velmi teplý. To samé platí o noční košili či pyžamu. Pokud chcete nočnímu pocení předejít, volte raději vzdušnější noční prádlo.

I vážnější příčiny

Pravdou ale je, že noční pocení může mít i mnohem vážnější příčiny. Na vině může být například nadměrný stres či celkové vyčerpání. Nadměrné noční pocení může dokonce signalizovat i sníženou činnost ledvin a jater. Pokud se tedy noční pocení opakuje a jeho intenzita se zvyšuje, bude lepší, pokud vyhledáte lékaře a tyto problémy mu sdělíte. Na vině může být ale i obyčejná horečka. Příčinou může být také to, že se před spaním hodně najíte nebo vypijete hodně alkoholu. U žen může být příčinou nadměrného nočního pocení i klimakterium (menopauza) nebo menstruace.

Jak proti nočnímu pocení bojovat?

První radu jsme zmínili již v úvodu – tedy změnit ložní prádlo. Důležité také je, abyste chodili spát v klidném stavu. Před psaním se tedy snažte uklidnit. Pomoci vám například může relaxační hudba nebo relaxační cvičení. využít také můžete pomoc bylinek. Zkuste pravidelně pít meduňkový čaj. Dejte si také velký pozor na to, co jíte. Snažte se jíst zdravěji. Pokud ale máte s nočním pocením trvalé problémy, rozhodně by o tom měl vědět váš ošetřující lékař.