V článku se dozvíte jak snížit cholesterol ve vaší krve. Dozvíte se co to ten cholesterol vlastně je a jaké má funkce v těle. Dozvíte se také jakým způsobem by jste měly upravit svoji stravu, aby začlo docházet ke snižování cholesterolu v krvi.

Cholesterol

Cholesterol je často v médiích prezentován jako něco strašně špatného, přitom velkou část cholesterolu si vytváří naše tělo samo. K vytváření cholesterolu dochází v našich játrech. Cholesterol má také spoustu funkcí v našem těle. Podílí se na vytváření nových buňek, má svoji roli při tvorbě hormonů a také při tvorbě vitamínu D. Měly by jste také vědět že existuje HDL(dobrý cholesterol) a LDL(špatný cholesterol). Je třeba pracovat na snížení toho špatného (LDL) cholesterolu.

Úprava stravy při vysokém cholesterolu

Hlavní roli hraje při snižování cholesterolu úprava vaší každodenní výživy. Mělo by se jednat o komletní změnu vašeho jídelníčku. Stačí jíst podle zásad racionální výživy. Důležité je se vyhýbat živočišným tukům (jako je třeba sádlo, máslo, tučné mléčné výrobky, tučná maso, uzeniny atd.), vnitřnostem, žloutkům z vajec. Pokud chcete snižovat cholesterol, tak je velmi důležité ve své stravě příjmat dostatek vlákniny. Vláknina doslova vymetá přebytečná cholesterol z těle. Jezte tedy hodně zeleniny a obiloviny s vysokým obsahem vlákniny (například ovesné vločky, pohanka atd.). Měly by jste také dostatečně pít, nejlépe čistou pramenitou vodu. Každý den minimálně 2 litry vody.

Jak dále podpořit snižování cholesterolu

Důležité také je do svého života zařadit nějaký pohyb. Naprosto ideální jsou různé aerobní sporty. Ať už je chůze, běh, jízda na kole, jízda na kolečkových bruslích, stepper, rotoped, severská chůze. Důležité je sportovat pravidelně, ideálně každý den alespoň 1 hodinu. Začínejte ale postupně, pro úplně začátečníky ze sportem je podle mě chůze. Intenzitu vašeho sportování zvyšujte postupně. Měly by jste se také méně stresovat, protože i stres má svůj podíl na zvyšování cholesterolu.